سمینار رقابت های استارت آپی، تلاشی برای رقابت با نمایشگاه بین المللی تهران در حوزه معرفی کالا و خدمات آنلاین

سمینار رقابت های استارت آپی، تلاشی برای رقابت با نمایشگاه بین المللی تهران در حوزه معرفی کالا و خدمات آنلاین

سمینار رقابت های استارت آپی، تلاشی برای رقابت با نمایشگاه بین المللی تهران در حوزه معرفی کالا/خدمات آنلاین
سمینار رقابت های استارت آپی، یک سمینار علمی، آموزشی و تبلیغاتی است که با همت دانشگاه شهید شمسی پور تهران موفق شده است با استقبال بی نظیر علاقه مندان به کسب و کارهای نوپا مواجه شود.
دکتر جعفرآباد مدیر اجرایی رقابت های استارت آپی دانشگاه شمسی پور در مصاحبه با بازار کار گفت: سمینار رقابت های استارت آپی در تلاش است تا پاسخی برای سوال و دغدغه اساسی مردم در حوزه کسب و کار ایجاد نماید.
وی افزود: امروزه اصطلاح "چکار کنیم؟" را از همه صاحبان کسب و کارهای سنتی می شونیم. می بایست راه حلی را برای خروج از رکود به صاحبان کسب و کارهای سنتی ارائه دهیم و تنها راه حلی که به ذهن خطور می کند، گذر از اقتصاد سنتی به کسب و کار دیجیتال است. جعفرآباد افزود: ارائه راه حل عبور از این بحران شغلی توسط صاحبان استارت آپ های همسو ایده ای بود که در قالب رقابت های استارت آپی پیاده شد و خوشبختانه با استقبال مردمی مواجه شد. 
این سمینار در گام اول از این رقابت ها به سراغ استارت آپ های آزمایش پزشکی آنلاین به نام های آزماتو، آزمایش آنلاین و آزمایشگاه آنلاین بیمارستان رسالت رفت، گام دوم به سراغ بیمه‌ای‌ها رفت و با حضور دو شرکت وبیمه و بیمه دات کام و استقبال ۴۰۰ نفری مردم از شهرهای مختلف کشور مواجه شد. این سمینار در گام سوم به سراغ استارت آپ های تاکسی آنلاین به نام های ماکسیم، شتاب، چیتکس و می بریم (کرایه چی) رفت و با حضور استارت آپ های معماری آنلاین به نام های دکوریسا، چمدون، معماریال و اتاق در ماه مبارک رمضان  گام چهارم را با موفقیت برداشت. همچنین گام پنجم و ششم این سمینار نیز به سراغ استارت آپ های نمایشگاه خودرو آنلاین و املاک آنلاین می رود. ثبت نام در این سمینار بسیار ساده بوده و علاقه مندان کافیست تا عدد 5 را برای انجام ثبت نام رایگان به شماره 09221094266 ارسال نمایند.

اصول کلی رقابت های استارت آپی
سمینار رقابت های استارت آپی بر چهار اصل استاور است. اول، آموزش روش های توسعه کسب و کار با حضور استارت آپ های رقیب در یک حوزه کسب و کاری یکسان. دوم، ایجاد فضایی برای تبلیغات کم هزینه استارت آپ ها. سوم، ایجاد فضایی جهت اشتغال زایی یک روزه علاقه مندان به کسب و کارهای نوپا که در همین راستا میزهای رایگانی در اختیار استارت آپ ها قرار داده می شود و چهارم: ایجاد و هدایت درآمد حاصل از تبلیغات به نفع مردم
نقطه اوج رقابت های استارت آپی، تبدیل شدن به یک رویداد بین المللی خدمات آنلاین در تهران است
نیازی نیست تا یک رویدادی که در حوزه کسب و کارهای آنلاین در مرکز تهران برگزار می شود، نقطه اوجش اسنپ و تپسی باشند. رقابت های استارت آپی توانست تا با دعوت از تاکسی آنلاین ماکسیم روسیه اولین گام را در جهت معرفی استارت آپ های بین المللی بردارد. تاکسی آنلاینی که در 12 کشور دیگر جهان نیز در حال حاضر فعالیت همزمان دارد. می توان در این جلسات هم استارت آپ های داخلی را پوشش داشت و علاوه بر آن  به صورت همزمان نیم نگاهی نیز به استارت آپ های موفق و فعال در خارج از کشور با هدف الگوبرداری داشت.

استراتژی‌ رشد اقتصادی ارزانتر از اسنپ را  پیشنهاد می کنیم
جمعیتی حدود 400 نفر از صاحبان کسب و کارها، مدیران کانال ها و گروه ها در شبکه های احتماعی و علاقه مندان به توسعه کسب و کار در سمینارهای رایگان رقابت های استارت آپی حاضر می شوند، که پیش بینی می شود اگر هر نفر علاوه بر خودش، در این سمینار 7 ساعته به 4 نفر دیگر نصب نرم افزار را پیشنهاد کند، در پایان سمینار 2000 اپلیکیشن نصب خواهد شد. باید توجه داشت که بر اساس آمارهای اجتماعی و جامع شناسی هر فرد با 250 نفر در بازاریابی توصیه ای مشارکت دارد، در طرح 2000 اپلیکیشن تنها کافیست هر فرد با 4 تا 6 نفر درخواست نصب اپلیکیشن را مطرح نماید.
بر اساس آمار اعلامی ارزش اسنپ با تخمین 10 میلیون کاربر حدودا 1300 میلیارد تومان قیمت گذاری شده است. یعنی اگر شرکت خدمات آنلاینی مثل سرویس درخواست خودرو ماکسیم بخواهد بازار را در اختیار بگیرد، اگر به هر نفر 130 هزار تومان پرداخت کند، می تواند این رقیب را پشت سر بگذارد. ولی این مهم در سمینار رقابت های استارت آپی با 10 میلیون تومان برای 2 هزار نصب یعنی هر نصب 5 هزار تومان انجام می گیرد. که این هزینه 3 درصد معادل هزینه تبلیغاتی اعلام شده توسط شرکتی مانند اسنپ است..

رقابت های استارت آپی، سمیناری علمی و استقامتی است
سمینار رقابت های استارت آپی، در حالتی شبیه مسابقات دو استقامت یا در حالت خاص تر شبیه دو ماراتن است. یعنی 400 نفر با کمک هم و استفاده از کانال های ارتباطی شان تلاش می کنند تا 2000 اپلیکیشن را در مدت زمان مشخص نصب کنند. توانایی انتقال پیام به مخاطبان توسط این جمعیت هوشمند می تواند شروعی برای حرکت های اقتصادی بزرگ توسط مردم باشند. اگر این چنین حرکت هایی ادامه یابد مردم می توانند یک خود اشتغالی کوچک را برعهده بگیرند و از جمعیت و بازار سازی در جهت تبلیغات و کسب درآمد استفاده نمایند.

پاداش 50 هزار تومانی برای هر شرکت کننده در این سمینار
در دور جدید از این سمینار، نه تنها هزینه ای از شرکت کنندگان دریافت نمی شود، بلکه مبلغ 50 هزار تومان نیز به هر یک از حضار شرکت کننده اهداء می شود. هر کسب و کار نوپا که در حوزه رقابتی قرار گرفته است، برای به دست گرفتن رهبری بازار نیاز به یک استراتژی ویژه دارد. استراتژی ما این است، هر کسب و کار نوپا  معادل 10 میلیون تومان به این سمینار پرداخت می کند، اگر موفق شدیم تا با این مبلغ تعداد 2000 اپلیکیشن را در حدود 7 ساعت نصب کنیم، این 10 میلیون تومان در قالب 200 کارت بانکی 50 هزار تومانی بین شرکت کنندگان در سمینار رقابت های استارت آپی توزیع می شود. در صورت نصب 2000 عدد تا پایان همایش، تمام آقایان و یا تمام خانم های بالای 18 سال حاضر در جلسه، کارت هدیه 50 هزار تومانی دریافت کرده و با مراجعه به عابر بانک وجه نقد دریافت می کنند.
 می بایست در نظر داشت که استراتژی پرداخت هزینه به مردم بابت مشارکت در امور تبلیغاتی بارها توسط شرکت های مختلف انجام شده و اغلب نیز با شکست مواجه شده است. اغلب طرح هایی که با هدف حذف بنگاه های تبلیغاتی در واسطه تبلیغاتی ایجاد می شوند، سهم مردم را بسیار ناچیز درنظر می گپیرند. به همین دلیل با استقبل مردمی مواجه نمی شوند. به عنوان مثال اخیرا یکی از اپلیکیشن ها هدیه اعتبار 787 تومانی را برای تبلیغات و معرفی اپلیکیشن خود به مردم پیشنهاد داده است یا اپلیکیشن دیگری مبلغ 40 تومان را جهت نمایش تبلیغات پیشنهاد داده است. این مبالغ ناچیز، عموما مشوق های خوبی برای مردم نیستند.
اگر کمتر از 2000 اپلیکیشن نصب شد، صاحب اپلیکیشن استارت آپ را به خیر و مردم را به سلامت
اگر جمعیت 400 تا 500 نفره موفق نشدند تا در مدت 7 ساعت تعدادی 2000 اپلیکیشن یا بیشتر را نصب کنند، یعنی در این جلسه در اجرای بازاریابی توصیه ای  شکست خورده ایم، لذا مردم پاداشی دریافت نمی کنند.استارت آپ نیز هزینه ای  پرداخت نمی کند.


رقابت های استارت آپی، استارت آپ ویکند نیست
در حالی که در نگاه اول تصور می شود که سمینار رقابت های استارت آپی یک رویداد استارت آپ ویکند است ولی در عمل چنین نیست. این رویداد تاکید دارد که ما برای جذب مخاطب حوزه کسب و کار نیاز به زمان آخر هفته نداریم و اگر رویداد با محتوای خوبی برگزار گردد می توان یکی از دوشنبه های هر ماه جمعیت زیاد از مشتاقان کسب و کار را برای شرکت در یک رویداد آموزشی رایگان به دانشگاه هدایت کرد. رقابت های استارت آپی در اصل یک استارت آپ در حوزه برگزاری رویداد است.

در اسپانسرینگ و تامین مالی مشکلی نداریم
زهرا بختیاری ریاست مرکز کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه فنی و حرفه‌ای در خصوص سمینار رقابت های استارت آپی گفت: اگر طرحی با چهارچوب تعریف شده در حوزه کسب و کار اجرا شود، قطعا  با حمایت دانشگاه و صنعت نیز روبه رو می شود. بختیاری افزود: جمعیت های هوشمند افرادی هستند که با هدف مشخصی در یکجا جمع می شوند و یک اقدام مفید اجتماعی را انجام می دهند. ایشان افزودند: در رقابت های استارت آپی تبلیغات برای کسب و کارهای نوپا را به جمعیت هوشمند واگذار می کنیم. تشکیل جمعیت هوشمند نیاز به هزینه دارد که بخشی از این هزینه بابت شام رایگان ویژه شرکت کنندگان است.  این هزینه در جلسه گذشته با حضور سفارش غذای آنلاین چنگال، اپلیکیشن کتاب صوتی نوار و  سیستم درخواست خودرو ماکسیم تامین شد و بدین ترتیب یک طرح مشارکت در تلبیغات بین مردم و استارت آپ ها در این فضای دانشگاهی شکل می گیرد.


13 خرداد 1397 9:39
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظر شما برنامه توسعه مشاغل خانگی تاچه می تواند در بیکاری دانش آموختگان دانشگاه ها تاثیرداشته باشد؟