نه دیوار را می‌توان خراب کرد و نه شیپور را شکست!

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در رویداد استارت‌آپی حوزه املاک آنلاین:
نه دیوار را می‌توان خراب کرد و نه شیپور را شکست!

 پنجمین جلسه از سمینار رقابت‌های استارت آپی با موضوع راهکارهای پیش رو در حوزه املاک آنلاین با حضور مصطفی قلی خسروی،رئیس اتحادیه مشاوران املاک، دکتر محمد رضا مجمع ،مدرس دانشگاه و نمایندگانی از شرکت شیپور دوشنبه 25 تیرماه در دانشگاه شهید شمسی‌پور برگزار شد.
به گزارش خبرنگار بازارکار نوین، رئیس اتحادیه مشاوران املاک در این رویداد استارت‌آپی با اشاره به اینکه نمی‌توان در مقابل ورود تکنولوژی مقاومت کرد گفت: رئیس قبلی اتحادیه مشاوران املاک در اظهارنظری اعلام کرد که من دیوار را خراب می‌کنم و شیپور را می‌شکنم که من در اینجا اعلام می‌کنم نه دیوار را می‌توان خراب کرد و نه شیپور را شکست.
وی بابیان اینکه فعالان این دو اپلیکیشن جوانان همین کشور هستند افزود: اما باید به این موضوع توجه شود که نباید نقش واسطه را از خرید و فروش حذف کرد و این کار عواقب بزرگی دارد.
خسروی با اشاره به اینکه ما اهل تخریب کردن اپلیکیشن ها نیستیم و با حضور داوطلبانه در سمینار رقابت‌های استارت آپی املاک نشان می‌دهیم که آماده تعامل سازنده با مدیران این کسب‌وکارهای نوپا هستیم گفت: اینکه جوانان بیایند و حاصل شکوفایی ذهنشان را در راستای توسعه اقتصادی حوزه املاک بکار برند، باعث افتخار برای اتحادیه است و ما از این جوانانی که زحمت می‌کشند و این استارت آپ ها را راه‌اندازی می‌کنند، حمایت می‌کنیم. 
وی با اشاره به اینکه کسی نمی‌تواند مقابل دانش بایستد و حرکت این استارت آپ ها فرآیندی است که کسی نباید مقابل آن‌ها قرار بگیرد، اما هم‌زمان نباید از تعامل سازنده کسب‌وکارهای سنتی و مجازی نیز در جهت بهبود کسب‌وکار و معیشت مردم، غافل شویم افزود: رونق کسب‌وکارها در تعامل است و شاید ما در تعامل با یکدیگر به راهکارهای بهتری در جهت توسعه املاک دست پیدا کنیم.
خسروی افزود: ما مخالفتی با اصل این استارت آپ ها نداریم ولی همواره می‌گوییم: اگر قرار است ملکی فروش برود، بهتر است تا خطرات معاملات را با کمک مشاورین املاک تا حد امکان کاهش دهیم. 
رئیس اتحادیه املاک با اشاره به فعالیت 120 هزار مشاور املاک در سطح کشور گفت: اگر یک مشاور بر معامله دلالت نکند و دلیل نیاورد، تبعات خاص خود را خواهد داشت؛ زیرا وقتی یک مشاور املاک متقاضیان مسکن را تا درب منزل مشایعت می‌کنند، این مشایعت و همراهی تا حد بالایی متقاضیان ملک را از وقوع خطراتی که بعضاً کلاهبرداران در آگهی‌های جعلی ایجاد می‌کنند، به دور می‌دارد.
وی بابیان اینکه دلالی و واسطه‌گری هیچ‌وقت حذف نمی‌شود ادامه داد: بهتر است نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌هایی طراحی شود که در آن‌ها نقش واسطه از بین نرود.
خسروی در بخش دیگری از این مراسم ضمن اشاره به تاریخچه مشاوره املاک در ایران و شرایط کسب مجوز صنفی پاسخگوی سؤالات شرکت‌کنندگان در این رویداد استارت‌آپی شد.
همچنین دکتر محمد رضا مجمع، دبیر علمی این سمینار نیز با اشاره به اینکه دعوت‌نامه‌هایی برای استارت آپ های فعال حوزه املاک ارسال‌شده است گفت: در گام اول از این رقابت‌ها به سراغ استارت آپ های آزمایش پزشکی آنلاین رفتیم و در گام دوم استارت آپ های بیمه ای را مورد بررسی قرار دادیم. 
وی ادامه داد: در گام سوم تاکسی آنلاین را بررسی کردیم. در گام چهارم با حضور استارت آپ های معماریال، اتاق، دکوریسا و چمدون، معماری و دکوراسیون داخلی آنلاین را بررسی کردیم. 
مجمع افزود: امیدواریم بتوانیم با معرفی این استارت آپ ها در راستای فرهنگ سازی خدمات آنلاین و جذب مشتری بیشتر نقشی داشته باشیم.
وی همچنین در این رویداد استارت‌آپی به تشریح تاریخچه‌ای از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های حوزه املاک پرداخت و مزایا و معایب هرکدام را بررسی کرد.
شایان ذکر است که نوید ایران بهار مدیر روابط عمومی شیپور نیز در رابطه با این رویداد اعلام کرد: شیپور از بدو تاسیس خود همواره به دنبال ایجاد بستری مناسب و پیشبرنده در همه حوزه های کاری خود بوده است. 
وی با بیان اینکه بلاشک گروه مسکن با ایجاد تعاملی سازنده با کلیه مشاورین املاک، به دنبال فضایی توام با اعتماد و رو به پیشرفت برای کلیه کاربران خود است ادامه داد: در این میان حضور مشاورین و آژانس های املاک توانمند و متخصص در بستر شیپور توانسته است به اعتماد سازی فی مابین کاربران و شیپور بیافزاید. 
مدیر روابط عمومی شیپور با بیان اینکه تعامل و همدلی سازنده، میان مشاورین و آژانس های املاک و مجموعه شیپور موجب تعالی و پیشرفت روزافزون این نوع کسب و کار است افزود: ما همواره به گرمی دست همه عزیزان و فعالین این حوزه و اتحادیه معظم مشاورین املاک را می فشاریم.  
شایان ذکر است که محمد جعفرآباد مدیر اجرایی این سمینار نیز با اشاره به اینکه سال ها قبل برای درج آگهی ملک خود می بایست به نیازمندی های روزنامه همشهری مراجعه می کردید، پس از آن با آمدن سایت ایستگاه، روند درج آگهی تغییر کرد و حرکت هایی هر چند خیلی دیر ولی مفید در جهت آنلاین سازی خدمات نیازمندی ملک انجام شد افزود: بعد از آن با آمدن شیپور و دیوار، حوزه رقابت در حوزه نیازمندی های املاک از سایت ها نیز گرفته شد و نوبت اپلیکیشن ها  شد. 
وی با بیان اینکه این سمینار صرفا معرفی و پرسش و پاسخ با هدف ارتقاء سطح دانش علاقه مندان به کسب و کارهای حوزه املاک است افزود: برگزاری موفق چهار دوره از این سمینار نشان داده است که روند آموزشی از بحث های چالشی بازار رقابتی جداست و تمام تلاش ما در این خواهد بود تا خروجی سمینار آورده علمی مناسبی برای مستمعین و بار مثبت تبلیغاتی برای استارت آپ ها داشته باشد.
لازم به توضیح است که سمینار رقابت های استارت آپی، سمیناری رایگان بوده که به طور ماهیانه در دانشگاه شمسی پور تهران برگزار می شود. 


30 تير 1397 13:45
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟