جایگاه استارتاپ‌ها در ارتقای سلامت

در رویداد مدلین ری‌ویو مطرح شد:
جایگاه استارتاپ‌ها در ارتقای سلامت

 
دکتر محمد شریعتی، قائم مقام معاونت بهداشت و رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، دکتر امیرحسین معماری، پژوهشگر علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران، آقای علیرضا رنجبر شورابی، مدیر عامل استودویو هنر نور و حرکت و متخصص بازی‌وارسازی و آقای میلاد اسلامی‌زاد، مدیر سابق روابط عمومی اسنپ و موسس استارتاپ نویسش مهمانان این رویداد بودند.
سلسله نشست‌های مدلین ری‌ویو (Medlean Review) با هدف کمک به شکل‌گیری اکوسیستم استارتاپی سلامت کشور به صورت ماهیانه و با حضور متخصصان و کارآفرینان حوزه سلامت برگزار می‌شود توسط شرکت ایده‌پردازان وزین سلامت نوین(اَوِسِن) و با حمایت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود. 
در ابتدای نشست چهارم، دکتر علی گنجی‌زاده، نایب رییس هیئت مدیره شرکت اَوِسِن به توضیح برنامه پرداخته و هدف از شکل‌گیری این سلسله نشست را کمک به تشکیل شبکه‌ای کارآمد میان اجزای مختلف اکوسیستم استارتاپی سلامت کشور عنوان کرد. پس از آن، دکتر آیدین پرنیا، مدیرعامل شرکت اَوِسِن تعدادی از استارتاپ‌های موفق در حیطه ارتقای سلامت را معرفی کرده و نحوه عملکرد آنها را توضیح دادند.
دکتر محمد شریعتی، رئیس مرکز شبکه بهداشت وزارت بهداشت، بیش از بیست سال در حوزه بهداشت و سلامت کشور خدمت نموده‌اند. دکتر شریعتی در پاسخ به سوالات دکتر گنجی‌زاده، وظایف معاونت بهداشت در آموزش و ارتقای سلامت را تشریح کردند. ایشان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر بخشی از ارائه خدمات سلامت به شرکت‌های خصوصی واگذار شده، درباره فرصت‌های پیش روی استارتاپ‌ها گفتند: «نقص‌هایی در نحوه عملکرد ما و یا پیمانکاران ما وجود دارد که استارتاپ‌ها می‌توانند آنها را پیدا کنند و در جهت رفع آن نقایص فعالیت‌های اثرگذاری انجام دهند.»
در ادامه در پنلی تخصصی با حضور دکتر امیرحسین معماری، علیرضا رنجبر شورابی و میلاد اسلامی‌زاد، بازاریابی محتوایی، آموزش و تغییر رفتار توسط استارتاپ‌های سلامت مورد بحث قرار گرفت. متخصصان حاضر در پنل با تأکید بر اینکه بازاریابی محتوایی در دنیای امروز اجتناب‌ناپذیر است برای تولید محتوایی تأثیرگذار، نکات ارزشمندی را از دیدگاه اصول بازاریابی محتوایی، بازی‌وارسازی و نوروساینس بیان کردند.
میلاد اسلامی‌زاد طی سال‌های گذشته با شرکت‌های شناخته‌شده‌ای در زمینه بازاریابی و روابط‌عمومی همکاری داشته و مدتی است استارتاپ نویسش را در حیطه تولید محتوا بنیان‌گذاری کرده است. اسلامی‌زاد با اشاره به اینکه در حال حاضر همه استارتاپ‌ها، داشتن وبسایت، بلاگ و صفحه اینستاگرام را ضروری می‌دانند، تعیین نوع و کاربرد محتوا در استراتژی بازاریابی را مهم‌تر دانسته و گفت: «برای طراحی استراتژی بازاریابی کافی است سه سؤال را پاسخ دهید. محتوا برای چه مخاطبی؟ از چه کانالی؟ به چه شیوه‌ای؟»
علیرضا رنجبر شورابی که تجربه طراحی راهکار‌های ترغیب و وفاداری برای برخی از مشهورترین کمپانی‌ها را دارد، درباره روش‌های نگهداری و انگیزه‌بخشی مخاطبان گفت: «پیش از آنکه به فکر برنامه وفاداری مخاطبان باشید، توجه داشته باشید که آمارها نشان داده، ارائه درست محتوا بین 60 تا 80 درصد در جذب و وفاداری مخاطب تأثیر دارد، پس اولین قدم این است که کارتان را درست انجام دهید. اما در محتواهای آموزشی می‌توانم بگویم از المان‌های ترغیب مشتری، بهترین گزینه داستان‌گویی است که باعث می‌شود مفاهیم مدت بیشتری در ذهن مخاطب بماند.»
دکتر امیرحسین معماری، پزشک و پژوهشگر علوم اعصاب و مدیر گروه تحقیقات علوم اعصاب اجتماعی در تعریف تغییر رفتار گفت: « در سبک زندگی فعلی انسان‌ها، رفتار سلامت، رفتار پیش‌فرض نیست و این تحت تاثیر محیط، تغییرات اطلاعات و غیره است و چون این تغییر در دهه‌های اخیر اتفاق افتاده، مغز ما و فیزیولوژی ما با این ساختار سازگاری پیدا نکرده. تا زمانی که بدن ما با شرایط جدید زندگی سازگار شود، حال که این تغییرات را خودمان ایجاد کرده‌ایم، باید راهکارهای سازگاری را هم خودمان در قالب مدل‌های تغییر رفتار ارائه دهیم.» معماری با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 80 تئوری تغییر رفتار در دنیا استفاده می‌شود گفت: «یکی از مدل‌های ساده تغییر رفتار که در وزارت بهداشت هم از آن استفاده می‌شود مدل SOC یا Stages of change است که به مرحله‌بندی کردن تغییر و چگونگی پیش بردن فرد در این مراحل می‌پردازد.» 
در بخشی از برنامه نیز مهدیس تابع‌امام، هم‌بنیان‌گذار استارتاپ‌ ویتامید، محصول خود را که شیوه درمانی بر مبنای بازی برای کودکان مبتلا به فلج مغزی است معرفی کردند. همچنین استارتاپ اسمارت‌مدیکو که دستیار هوشمند سلامت با استفاده از هوش مصنوعی برای افراد مبتلا به دیابت است توسط مسعود طغیانی، مدیر این استارتاپ معرفی شد.
خانم آسیه صفازاده، مدیر سرمایه‌گذاری شناسا در حوزه سلامت، آقای فریدون کورنگی، مدیرعامل شتاب‌دهنده مپس، خانم دکتر فاطمه حاجیان، کارشناس ستاد اشتغال و کارآفرینی وزارت بهداشت، آقای محمدرضا سبحان، مدیر باشگاه کارآفرینی تیوان، آقای فرهنگ باقری، مدیر کارخانه نوآوری های‌وی، آقای حمید صرافها، مدیرعامل شتاب‌دهنده هوشمند سلامت مدیکالیتور، آقای بهزار سیفی، مدیرعامل شتاب‌دهنده هلثیو، آقای محمدرضا طیران، مشاور سرمایه‌گذاری هلدینگ زرین صنعت، آقای حسام سردارلو، تسهیلگر رویدادهای کارآفرینی، آقای علیرضا مبین، نایب رئیس هیات مدیره سلامت الکترونیک مبین، آقای احسان نوری مدیرعامل استارتاپ تله‌طب، خانم سوگل ثابت‌فر، مدیرعامل استارتاپ شفاجو، آقای سالار اسدی، مدیر تکنولوژی استارتاپ لک‌لک، آقای میلاد خوش‌زبان، بنیان‌گذار استارتاپ دوزاژ، آقای صادق هوشمند، بنیان‌گذار استارتاپ وی‌کلینیک، آقای محمدحسین ربیعی، مدیر تحقیق و توسعه شرکت مهندسی آریان تجهیز ماد، آقای حمید سپهری‌کیا، مدیرعامل استارتاپ رَکپارت، از دیگر مهمانان این رویداد بودند که حضورشان موجب شکل‌گیری ارتباطات مؤثر میان شرکت‌کنندگان رویداد در زمان شبکه‌سازی شد.


19 دی 1397 11:19
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

آیا مایل به شرکت درطرح کارورزی که توسط دولت اعلام شده هستید؟